verum

verum

Hová tűnt a szerelem, mivé lesz a hűség?

2017. március 22. - Peklac

Annak érdekében, hogy a feltett kérdést valamelyest megvilágítsam, három olyan élethelyzetet ragadnék meg, amelyek hasonlóak ugyan, de főszereplőik bensőleg másképpen élik át az adott pillanatot.

 

Alapsztori: Egy fiú meglát egy lányt a könyvtárban, és "beleszeret".

Előhang

Manapság:

  1. Manapság ilyenre nincs példa.
  2. A fiú nem olvas könyveket és nem jár könyvtárba.
  3. Ha olvasna is, nem lesz szerelmes.
  4. Ha szerelmes lenne, nem tudna uralkodni magán.
  5. Ha tudna uralkodni magán, végül nem merné megszólítani a lányt, marad a csetelés.
  6. A net viszont mellőzi a közvetlen viszonyt, nesze neked romantika...

 

Esztétika

library_10.jpg

A csábító

A fiú visszaemlékezése:

Nem gondoltam volna, hogy a mai nap különlegesebb lesz a többinél. Habár nem azok után a könyvek után mutatott érdeklődést, amelyek engem érdekelnek, sőt mi több mikor tekintetünk találkozott megvetést véltem felfedezni szemeiben. Nincs is jobb kihívás, egy hiú lány meghódításánál, aki semmibe vesz engem. Különösen azért örülök, mert próbára tehetem magam. Ezért ha legközelebb összefutunk, eljátszom a tudatlan, sajnálatra áhítozó szerepét, csak azért hogy kedveskedjek hiúságának. Szerintem ez meg is alapozhatja találkozásaink gyakoriságát. Olyan talpnyalója leszek, aki mindig a szépség illúziójába fogja ringatni őt. Amikor pedig már úgy fogja érezni, hogy teljesen felettem áll hirtelen megszakítom vele a kapcsolatot és ekkor fog kiderülni, hogy mennyire függött az én csalóka beszédeimtől. Kitartó keresésére válaszul féltékennyé teszem, más lányokkal fogok csevegni, úgy hogy ez tudomására jusson. Ennek következtében a hiúsága miatt, letagadja a tőlem való függését, de egy jól megszervezett est után szerelmet fog vallani abban a tudatban, hogy általam önmagát szerethesse tovább, én viszont már nem szerepelek többé, ő pedig mindent meg fog tenni szavaim puszta hallgatásáért is. És megfogja cselekedni, azt amit én kívánok tőle.

Etika

thinking-man.jpg

A büszke

A férfi visszaemlékezése:

Nem értem, hogy történhetett ez velem, hiszen már van jegyesem. Nem értem, hogy miért volt számomra a lány pillntása ennyire vonzó, holott sohasem érdekeltek azok a lányok, akik szeretik a könyveket. Talán az eljegyzés annyira simán, magától értetődően történt, hogy minden izgalmat mellőztünk, csak a közös együttélés és a családalapítás lebegett és lebeg most is a szemünk előtt. A munka miatt az érzelmekre sajnos már nincs időnk. De miért, pont így kell szembesülnöm ezzel? Az egyik lányba szerelmes, a másik iránt pedig hűséges vagyok. De a hűség mégiscsak fontosabb, talán a szerelem követni fogja. Ha esetleg nem követné, akkor sem hagyom el, mivel erkölcsösnek tartom magam, és manapság ez nagy érték. Végül is jelenleg szeretem a jegyesem, legalább is örülök annak, hogy lesz egy olyan személy az életemben akiben láthatom a saját erkölcsi tartásomat, ezért ha a házasságot meg is bánnám a jövőben, azt azért nem hagyhatom hogy az önigazolásom, - amely magasabb rendű, mint a kor bevett irányvonala, odavesszen. Álláspontom szerint a házasságot akkor is meg kell őriznünk, ha egyébként teljesen elidegednénk egymástól. A társadalom fennmaradása megkívánja, hogy családban éljünk, ennyit igazán megér a szerelem, mint Iphigénia feláldozása azért, hogy nemzetünk fennmaradjon.

Hit

128.jpg

A hűséges

A férj visszaemlékezése:

Nap mint nap látom az embereket, és szomorkodom miattuk, viszont nagy öröm volt számomra, hogy egy kedves fiatal lány a könyvtárban rámpillantott, ( tehát ezek szerint még jó fizikai állapotban vagyok). Bár pillantása nagyon kedves volt, ugyanakkor nem jelentett számomra kihívást, na persze nem azért, mert elvesztettem volna férfiasságomat, hanem azért, mert szeretem a feleségemet és úgy gondolom, hogy pontosan emiatt vagyok igazán férfi. Viszont akire mindketten nagyon vágyunk, még nem adatott meg nekünk, ugyanis feleségem meddő, de ez arra ösztönöz engem hogy még inkább kitartsak feleségem mellet. Persze nem az egymás iránti sajnálatunk köt össze minket, hanem a kölcsönös törődés, és a gyermek áldásba vetett hitünk ad értelmet a mindennapjainknak. Természetesen vannak nézeteltéréseink és nem mindig kedveljük egymás társaságát, de ilyenkor arra gondolok, hogy ha Isten így viszonyulna hozzám, akkor halott lennék. Egyébként az Ő szempontjából valószínűleg sokkal elviselhetetlenebb lehetek, mint a feleségeméből, ennek ellenére Isten a lehető legnagyobb áldozatot hozta azért, hogy kapcsolatba kerülhessen velem. Ilyenkor aztán eltölt az Isten iránti szeretet és képes lennék az életemet adni a feleségemért.

A bejegyzés trackback címe:

https://verum.blog.hu/api/trackback/id/tr8812358927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása